Sociální činnost:

Zdravotně výchovná činnost:

Ostatní činnost:

Hledáme sponzory

Červený kříž jako nezisková organizace pomáhá všem, kdo pomoc potřebují. K tomu ale potřebuje finanční zajištění.

Proto prosíme firmy a podnikatele o sponzorský dar.

číslo účtu: 44602724/0600
(GE Money Bank)

Zlínský kraj   Město Zlín

Azylové zařízení a nízkoprahové denní centrum pro osoby bez přístřeší

NOCLEHÁRNA

Základní informace:

Poskytovatel:
Oblastní spolek Českého červeného kříže Zlín
Druh služby:
noclehárny
Forma služby:
ambulantní
Název zařízení
a místo
poskytování:
Azylové zařízení a Nízkoprahové denní centrum pro osoby bez přístřeší – Noclehárna; Hornomlýnská 3712 (část pro ženy) a Hornomlýnská 3713 (část pro muže), 760 01 Zlín

Kontaktní údaje:

Adresa:
Hornomlýnská 3713, 76001, Zlín
Telefon:
+420 577 432 383 (Azylový dům)
+577 430 011 (kancelář sociálního pracovníka)
Vedoucí služby:
Mgr. Michaela Stýblová, email: zlin@cervenykriz.eu
Sociální pracovník:
Mgr. Pavlína Štachová, email: nizkoprah.cckzlin@volny.cz

Noclehárna

Poslání Noclehárny

Posláním Noclehárny je poskytovat možnost noclehu a provedení osobní hygieny lidem, kteří se ocitli v nepříznivé sociální situaci, způsobené nebo přímo související se ztrátou bydlení.

Cíle poskytovaných služeb

Vytvoření bezpečného prostředí pro pomoc při řešení aktuální krizové situace poskytnutím noclehu a podmínek pro osobní očistu.
Snížení sociálních rizik plynoucích z života na ulici.
Poskytnutí poradenství a informací vedoucích ke zlepšení stávající životní situace uživatele.

Cílová skupina

Cílovou skupinou noclehárny jsou muži a ženy starší 18 let, kteří se nacházejí v nepříznivé sociální situaci způsobené nebo přímo související se ztrátou bydlení.

Negativní vymezení cílové skupiny

Služba Noclehárny není určena osobám:

  • osobám, vyžadujícím bezbariérový přístup. Noclehárna tento přístup neumožňuje, proto je nutné, aby se všechny osoby přijímané do zařízení byly schopny postarat samy o svou osobu bez pomoci druhé osoby
  • osoby vyžadující neodkladnou a intenzivní lékařskou péči
  • osoby vykazující známky agresivního chování

Poskytování sociálních služeb

Noclehárna poskytuje ambulantní služby dle § 63 zákona č. 108/2006 Sb. o sociálních službách a příslušných vyhlášek tyto základní činnosti:

a) pomoc při osobní hygieně nebo poskytnutí podmínek pro osobní hygienu
b) poskytnutí přenocování

Prostředí a podmínky poskytování služby

Službu je možno využít celoročně každý den. Její provozní doba je od 19:00 do 7:00, uživatel se musí dostavit nejpozději do 22:00, poté mu nebude bez předchozí domluvy využití služby umožněno. Výjimkou je například pozdější příchod ze zaměstnání.

Poskytovatel má v případě podezření na přítomnost alkoholu v dechu právo na provedení dechové zkoušky. Hodnota alkoholu v dechu u uživatele nesmí přesáhnout hranici 0,800‰.
V případě vyšší hodnoty nebude moci uživatel službu využít.

Pokud zájemce projeví zájem o anonymní využití služeb Noclehárny, je mu to umožněno.

Část prostor Noclehárny určené mužům je společných s Nízkoprahovým denním centrem pro osoby bez přístřeší, Noclehárna pro ženy se nachází v samostatných prostorách.

Uživatelé sociální služby mají k dispozici kuchyňku na přípravu teplých nápojů, hygienické zázemí a prostory pro úschovu jejich osobních věcí.

Kapacita Noclehárny je šest lůžek určených mužům a čtyři lůžka pro ženy, postele jsou patrové.

Služby jsou poskytovány v prostorách odpovídajících kapacitě zařízení i charakteru poskytovaných služeb.

Zařízení není přizpůsobeno pro uživatele vyžadující bezbariérový přístup. Prostory odpovídají platným obecně závazným normám (např. hygienickým a protipožárním předpisům atd.)
Prostory jsou každý den důkladně uklizeny.

Platba za poskytované sociální služby

60 Kč / 1 využití sociálních služeb Noclehárny

Úhrada za využití služby probíhá hotově - 60 Kč za jedno využití sociální služby. Pokud zájemce splňuje podmínky pro přiznání pomoci v hmotné nouzi Úřadem práce, je domluven se sociální pracovnicí Noclehárny a pracovníkem ÚP tento způsob úhrady. Na sociální pracovnici Noclehárny se mohou uživatelé obracet od pondělí do pátku, v době od 7:30 do 16:00.

Zásady poskytované služby

  • rovnost a partnerství - ke každému uživateli je zajištěn rovnocenný přístup. Uživatel sociální služby je pro nás partnerem, jehož názory a rozhodnutí jsou závazné
  • aktivita a samostatnost - důraz je kladen na aktivní a samostatný přístup k řešení nepříznivé sociální situace samotným uživatelem
  • individuálnost – ke každému uživateli pracovník přistupuje individuálně, tedy s ohledem na jeho potřeby pomoci, které lze v rámci sociální služby naplnit
  • dobrovolnost - všechny služby jsou poskytovány uživateli pouze s jeho souhlasem
  • profesionální přístup a objektivita - uživatelům je garantován profesionální přístup
  • respekt - uživatel sociální služby není vnímán jako objekt služby, ale jako člověk se všemi lidskými právy, která vyplývají z Listiny základních práv a svobod
  • respekt k soukromí - uživatel má právo na zachování vlastního soukromí, především na provádění osobní hygieny
  • respektování názoru - každý uživatel má právo na svůj vlastní názor, za tento názor nesmí být trestán, šikanován nebo vylučován ze sociální služby
  • být ostatními přijímán a respektován - nebýt ignorován, nebýt zneužíván, nerozlišovat na lepší a horší lidi, respektovat věk – netykat v rozporu se zvyklostmi, nebýt izolován od ostatních
  • diskrétnost - důležitým prvkem při jednání a zacházení s našimi uživateli, informace získané při práci jsou využívány pouze pro další práci s uživatelem a nejsou zneužívány. Uživatel přitom poskytuje souhlas se zpracováním svých osobních údajů a je informován o způsobu jejich uchovávání, o čemž je informován před uzavřením Smlouvy o službě

Pravidla pro vyřizování stížností

Pracovníci Noclehárny chápou vždy jakoukoliv stížnost jako možnost k vylepšení poskytovaných služeb. Stížnosti jsou také důležité pro rozvoj kvality sociálních služeb.

Všichni pracovníci Noclehárny jsou si vědomi možných obav stěžovatelů z důsledků při podání stížnosti, a proto se stěžovatelem vždy jednají zvlášť citlivým způsobem a vždy v souladu s etickým kodexem.

Podat stížnost může kterýkoliv uživatel Noclehárny, příp. jeho zákonný zástupce, blízká spolupracující osoba, ale stejně tak občan, který jedná v zájmu některého z uživatelů Noclehárny, tzn. nezávislý zástupce uživatele Noclehárny.

Stížnost může být podána:

  • písemnou formou, a to prostřednictvím:
    - Knihy přání a stížností, umístěné v prostorách Noclehárny,
    - e-mailem
    - umístěním stížnosti do poštovní schránky Úřadu OS ČČK Zlín.
  • ústní formou, a to:
    - osobně pracovníkovi v sociálních službách nebo sociálnímu pracovníkovi
    - telefonicky
    - osobně ředitelce OS ČČK Zlín.

Uživatelé Noclehárny jsou seznámeni při jednání se zájemcem s tím, že mají možnost podat stížnost, s formami stížností, kdo je bude vyřizovat, i jakým způsobem bude jejich vyřízení probíhat. Pravidla pro přijímání a vyřizování stížností na kvalitu nebo způsob poskytování sociální služby jsou umístěna v prostorách Noclehárny.

Každá stížnost je evidována, a její průběh vyřizování je zaznamenán do dokumentace Noclehárny. Zachovává se pravidlo, že stížnost proti pracovníkovi řeší vždy nadřízený pracovník, nikdy není vyřízením stížnosti pověřen podřízený pracovník nebo pracovník, proti němuž je stížnost směřována. Stížnost je vyřízena včetně informace o přijatých opatřeních k odstranění zjištěných závad, případně jiných skutečností směřujících ke zlepšení stavu, na něž byla stížnost zaměřena. Lhůta pro vyřízení stížnosti je zpravidla 30 dnů ode dne jejího podání. 

sociální pracovnice:

ředitelka ÚOS ČČK Zlín:

Výkonná rada Oblastního spolku ČČK Zlín:

  • Potoky 3314, 760 01, Zlín (pouze písemný kontakt)

V případě nespokojenosti s vyřízením stížnosti se mohou klienti NC i pracovníci NC obrátit na instituce::

  • Veřejný ochránce práv se sídlem v Brně
    Údolní 39, PSČ 602 00, Brno, telefonická informační linka: 542 542 888
  • Magistrát města Zlína
    Odbor sociálních věcí, vedoucí odboru Ing. Jana Pobořilová
    třída Tomáše Bati 3792, Zlín, 760 42, Zlín 1, tel. + 420 577 043 300
  • Krajský úřad Zlínského kraje
    Odbor sociálních věcí, vedoucí odboru Mgr. Chovancová Jana
    třída T. Bati 21, 761 90, Zlín, tel. +420 577 043 111
  • Ministerstvo práce a sociálních věcí České republiky
    Na Poříčním právu 1/376, 128 01, Praha 2, +420 221 921 111

Oblastní spolek Českého červeného kříže Zlín, Potoky 3314, 760 01 Zlín, zlin@cervenykriz.eu
Nahoru | Zpět | Na úvodní stránku |
Webdesign Flash-I-Net © 2003 - 2011, Poskytovatel domény a webhostingu AVONET, s.r.o.