Červený kříž jako nezisková organizace pomáhá všem, kdo pomoc potřebují. K tomu ale potřebuje finanční zajištění.
Proto prosíme firmy a podnikatele o sponzorský dar.
číslo účtu: 44602724/0600
(GE Money Bank)
Posláním Noclehárny je poskytovat možnost noclehu a provedení osobní hygieny lidem, kteří se ocitli v nepříznivé sociální situaci, způsobené nebo přímo související se ztrátou bydlení.
Vytvoření bezpečného prostředí pro pomoc při řešení aktuální krizové
situace poskytnutím noclehu a podmínek pro osobní očistu.
Snížení sociálních rizik plynoucích z života na ulici.
Poskytnutí poradenství a informací vedoucích ke zlepšení stávající
životní situace uživatele.
Cílovou skupinou noclehárny jsou muži a ženy starší 18 let, kteří se nacházejí v nepříznivé sociální situaci způsobené nebo přímo související se ztrátou bydlení.
Služba Noclehárny není určena osobám:
Noclehárna poskytuje ambulantní služby dle § 63 zákona č. 108/2006 Sb. o sociálních službách a příslušných vyhlášek tyto základní činnosti:
a) pomoc při osobní hygieně nebo poskytnutí podmínek pro osobní
hygienu
b) poskytnutí přenocování
Službu je možno využít celoročně každý den. Její provozní doba je od 19:00 do 7:00, uživatel se musí dostavit nejpozději do 22:00, poté mu nebude bez předchozí domluvy využití služby umožněno. Výjimkou je například pozdější příchod ze zaměstnání.
Poskytovatel má v případě podezření na přítomnost alkoholu v dechu
právo na provedení dechové zkoušky. Hodnota alkoholu v dechu u uživatele
nesmí přesáhnout hranici 0,800‰.
V případě vyšší hodnoty nebude moci uživatel službu využít.
Pokud zájemce projeví zájem o anonymní využití služeb Noclehárny, je mu to umožněno.
Část prostor Noclehárny určené mužům je společných s Nízkoprahovým denním centrem pro osoby bez přístřeší, Noclehárna pro ženy se nachází v samostatných prostorách.
Uživatelé sociální služby mají k dispozici kuchyňku na přípravu teplých nápojů, hygienické zázemí a prostory pro úschovu jejich osobních věcí.
Kapacita Noclehárny je šest lůžek určených mužům a čtyři lůžka pro ženy, postele jsou patrové.
Služby jsou poskytovány v prostorách odpovídajících kapacitě zařízení i charakteru poskytovaných služeb.
Zařízení není přizpůsobeno pro uživatele vyžadující bezbariérový
přístup. Prostory odpovídají platným obecně závazným normám (např.
hygienickým a protipožárním předpisům atd.)
Prostory jsou každý den důkladně uklizeny.
60 Kč / 1 využití sociálních služeb Noclehárny
Úhrada za využití služby probíhá hotově - 60 Kč za jedno využití sociální služby. Pokud zájemce splňuje podmínky pro přiznání pomoci v hmotné nouzi Úřadem práce, je domluven se sociální pracovnicí Noclehárny a pracovníkem ÚP tento způsob úhrady. Na sociální pracovnici Noclehárny se mohou uživatelé obracet od pondělí do pátku, v době od 7:30 do 16:00.
Pracovníci Noclehárny chápou vždy jakoukoliv stížnost jako možnost k vylepšení poskytovaných služeb. Stížnosti jsou také důležité pro rozvoj kvality sociálních služeb.
Všichni pracovníci Noclehárny jsou si vědomi možných obav stěžovatelů z důsledků při podání stížnosti, a proto se stěžovatelem vždy jednají zvlášť citlivým způsobem a vždy v souladu s etickým kodexem.
Podat stížnost může kterýkoliv uživatel Noclehárny, příp. jeho zákonný zástupce, blízká spolupracující osoba, ale stejně tak občan, který jedná v zájmu některého z uživatelů Noclehárny, tzn. nezávislý zástupce uživatele Noclehárny.
Uživatelé Noclehárny jsou seznámeni při jednání se zájemcem s tím, že mají možnost podat stížnost, s formami stížností, kdo je bude vyřizovat, i jakým způsobem bude jejich vyřízení probíhat. Pravidla pro přijímání a vyřizování stížností na kvalitu nebo způsob poskytování sociální služby jsou umístěna v prostorách Noclehárny.
Každá stížnost je evidována, a její průběh vyřizování je zaznamenán do dokumentace Noclehárny. Zachovává se pravidlo, že stížnost proti pracovníkovi řeší vždy nadřízený pracovník, nikdy není vyřízením stížnosti pověřen podřízený pracovník nebo pracovník, proti němuž je stížnost směřována. Stížnost je vyřízena včetně informace o přijatých opatřeních k odstranění zjištěných závad, případně jiných skutečností směřujících ke zlepšení stavu, na něž byla stížnost zaměřena. Lhůta pro vyřízení stížnosti je zpravidla 30 dnů ode dne jejího podání.